Belplan

Wat is een belplan?

Het belplan vind je de portal. In een belplan stel je in wat er gebeurt als je telefoonnummer gebeld wordt. Heb je geen belplan ingesteld, dan gebeurt er dus niets als je nummer gebeld wordt.

  • Navigeer naar Belplan in de menubalk en klik op toevoegen
  • Geef indien gewenst een beschrijving
  • Kies het telefoonnummer waarvoor je het belplan wilt maken bij suggesties en ga naar stap 2

Hier begin je met het instellen van je belplan:

  • In het eerste pull-down menu geef je aan wat je wilt instellen; bijvoorbeeld een VoIP account, Vast/Mobiel of een belgroep
  • In het tweede pull-down menu maak je de keuze welk VoIP-account of welke belgroep moet gaan rinkelen
  • De rinkeltijd geeft aan hoe lang je toestel rinkelt
  • Met de plusjes aan de linkerkant voeg je extra stappen toe
  • Klik op de 3 stipjes aan de rechterkant om de stap te wijzigen, verwijderen of naar boven of naar beneden te verplaatsen
  • Bij een Melding zie je aan de rechterkant van de stap een afspeelknop. Druk hierop om het geluidsbestand af te spelen.
  • Aan de rechterkant van de stappen “Tijdsgroep” en “Belgroep” zie je een driehoek op zijn kant. Klik hierop om meer informatie te zien over het item.

Tips

  • We raden je aan om de beller niet langer dan 30 seconden te laten wachten voor hij iemand aan de lijn krijgt
  • Het schakelen naar een extern nummer (bijvoorbeeld 06) heeft een opzettijd. Naar mobiel is deze ongeveer 5 seconden en naar een vast nummer ongeveer 2. Houd hier rekening mee in het belplan.
  • Als een VoIP-account niet bereikbaar is of op DnD (Do Not Disturb) staat, schakelt hij automatisch door naar de volgende stap. Wanneer het bewuste account in een Belgroep zit, dan gaan de overige toestellen gewoon over.
  • Een aantal functionaliteiten zijn alleen beschikbaar wanneer het de eerste stap in het belplan betreft, o.a. openingstijden, filter en keuzemenu